|
|
| Ciutat Vella ajusta el 'pla dels ascensors' per evitar reallotjar |
|
Mar en calma a la Barceloneta, després d'un parell d'anys de temporals, des que una part del veïnat es va mobilitzar contra el macroprojecte de rehabilitació conegut com a pla dels ascensors. Ara els residents estan a l'expectativa, pendents de la proposta en què treballa el districte i que suposaria objectius idèntics --millorar l'accessibilitat i qualitat de les vivendes del barri mariner--, però optaria per solucions arquitectòniques que no requerissin l'enderrocament de finques per a la col.locació dels ascensors.
|
|
Enviado por congres el Miércoles, 24 de Septiembre del 2008 (11 Lecturas)
(Leer noticia completa | ¿Comentarios?)
|
| Revolta al Clot contra el TGV |
Els veïns denuncien que les obres es fan en horari nocturn i exigeixen a l’Ajuntament reunions de seguiment mensuals
Sublevació ciutadana en tota regla, i això no ha fet més que començar. La primera reunió organitzada per l’Ajuntament per informar els veïns del carrer Mallorca sobre les obres del TGV es va convertir en un autèntic camp de batalla dialèctic, fins al punt de descol·locar els representants municipals, que van haver d’aguantar en silenci una pluja de crítiques interminable.
La trobada, convocada dimecres passat al CEIP Octavio Paz, es va allargar unes tres hores i va desbordar totes les previsions dels organitzadors. Centenars de veïns emprenyats van omplir de gom a gom la sala d’actes i el passadís amb una llarga llista de retrets a fer tant a la regidora de Sant Andreu, Gemma Mumbrú, com al regidor de Sant Martí de Provençals, Francesc Narváez, que va arribar tard. No es va salvar de l’escridassada ni el director d’infraestructures de l’Ajuntament, Manuel Valdés, que va explicar el projecte com va poder.
|
|
Enviado por congres el Viernes, 19 de Septiembre del 2008 (18 Lecturas)
(Leer noticia completa | ¿Comentarios?)
|
| La crisis se ceba en Diagonal Mar |
| |
15/09/2008
|
 |
|
|
| |
|
EL PAÍS CATALUÑA
El barrio, caro, tuvo escaso éxito entre vecinos dispuestos a vivir en él, pero mucho entre inversores que hoy compiten por deshacerse de sus viviendas
LLUÍS PELLICER - Barcelona
La crisis está aguando el que se anunció como último gran proyecto de Barcelona. A los 12 años de empezar a fraguarse, Diagonal Mar es aún un barrio a medias. Está asentado como zona de negocios y los fines de semana acoge a cuantos van de compras al centro comercial.
Pero el parón de ventas de pisos lo aleja mucho de ser la zona de moda de la ciudad. El cartel de "se vende" abunda por los inmuebles. Las nuevas calles están desiertas fuera del horario laboral. La zona de Sant Adrià dista de sus pretensiones. Los precios de la vivienda, que se triplicaron en apenas cinco años, retroceden algo.
|
|
|
|
|
|
Enviado por congres el Martes, 16 de Septiembre del 2008 (18 Lecturas)
(Leer noticia completa | ¿Comentarios?)
|
| Vàters invisibles |
|
Identificats els punts més pixats del Born, Sant Pere i Santa Caterina Només hi ha un lavabo públic al pla de Palau No es va instal•lar el que estava previst al carrer Carders
Maria Favà (Avui)
És la plaga que no cessa i que a l’estiu s’intensifica, sobretot a Ciutat Vella. La gent beu més i pixa més, i els fluids, fora dels llocs habilitats, fan més pudor si fa calor. Pep Miró, líder veïnal del Casc Antic, ha identificat els carrers més bruts i pixats dels barris del Born, Sant Pere i Santa Caterina.
El 2005 l’Ajuntament va fer un pla a dos anys per instal•lar lavabos públics en els carrers del districte de Ciutat Vella i habilitar també com a públics els lavabos dels pàrquings, dels museus i dels equipaments municipals. El 2006 s’havia d’inaugurar un local amb personal propi al carrer Carders com el que es va obrir a la plaça del Teatre, sota el monument a Pitarra a la Rambla, però no es va trobar mai l’emplaçament idoni i el lavabo no existeix.
|
|
Enviado por congres el Lunes, 15 de Septiembre del 2008 (20 Lecturas)
(Leer noticia completa | ¿Comentarios?)
|
| La Barceloneta amenaça amb patrulles de vigilància |
|
(Avui)
El president de l’Associació de Comerciants i Industrials de la Barceloneta, Pietro Ferrari, va anunciar ahir que els veïns i els botiguers del barri organitzaran patrulles de vigilància si l’Ajuntament no atén la seva petició d’augmentar la presència policial per frenar l’onada de nòmades i indigents conflictius.
|
|
Enviado por congres el Lunes, 15 de Septiembre del 2008 (13 Lecturas)
(Leer noticia completa | ¿Comentarios?)
|
| El chantaje del ladrillo feroz |
|
Ahora, que llegó el invierno, ¿debe la hormiguita Estado alimentar a la cigarra inmobiliaria? ¿Deben pagar con sus impuestos las familias, las mismas que ya sufren las hipotecas, los errores provocados por la voracidad inconsciente de los que dispararon los precios de los pisos durante la burbuja? ¿Se merece el ladrillo tanta clemencia? Sin duda, los empresarios del yate y el avión privado no. Pero, ¿y sus escudos humanos? ¿Y sus trabajadores y demás víctimas colaterales?
|
|
Enviado por congres el Lunes, 15 de Septiembre del 2008 (16 Lecturas)
(Leer noticia completa | ¿Comentarios?)
|
| SOLO SI TE RINDES LO HABRÁS PERDIDO TODO |
|
La Asociación de Vecinos L´Òstia y La Plataforma en Defensa de la Barceloneta nos dirigimos a los vecinos/as de la Barceloneta, de Barcelona en general y de cualquier otra parte del país o fuera de el, para comunicar que hemos tramitado un contencioso administrativo contra el "plan de los ascensores" por presentar irregularidades técnicas tanto legales como arquitectónicas.
El abogado que nos lleva el caso, lo hace de forma altruista y no nos cobra nada, pero el contencioso supone un coste de 5.000 euros y disponemos de dos meses para sufragarlo. Como dice nuestro abogado Pere Comas « el plan es una perversión del planeamiento urbanístico que lo convierte en una mera herramienta inmobiliaria». No se trata solo de defender la Barceloneta sino de no dejar que sienten precedentes, porque toda lucha local es una lucha global. Por este motivo hemos decidido abrir una cuenta «Caixa Laietana 2042 0195 91 3300001033» para intentar recaudar dicha cantidad y si cualquiera lo cree conveniente presentaremos un estado de cuentas de todos los ingresos y gastos, como podéis imaginar, nosotros no recibimos ninguna ayuda ni subvención.
Porque hay quien se lleva el dinero de las subvenciones del Ayuntamiento, mientras otros tenemos que hacer un esfuerzo económico para seguir adelante con nuestra reivindicación PORQUE AÚN NOS QUEDA REBELDÍA EN NUESTROS CORAZONES.
Gracias por vuestra solidaridad y colaboración.
Asociación de Vecinos L´Òstia y La Plataforma en Defensa de la Barceloneta
|
|
Enviado por congres el Miércoles, 10 de Septiembre del 2008 (16 Lecturas)
(¿Comentarios?)
|
| Dist - Sant Martí, Serveis, Urbanisme i Manteniment sota mínims |
|
L’incivisme inevitable s’ajunta amb la deixadesa municipal a la Gran Via nord Hi ha mobiliari trencat que no es substitueix i fonts que no funcionen Les claraboies que donen llum al tramvia semisoterrat, brutes i trencades
Maria Favà (Avui)
Un any i mig després de la inauguració a bombo i plateret que es va fer del semicobriment de la Gran Via entre la rambla del Poblenou i el límit del terme municipal amb Sant Adrià, el conjunt de l’obra pateix el mal més habitual de l’espai públic barceloní, la manca de manteniment. Aquesta descurança, que és culpa de l’Ajuntament, juntament amb l’incivisme inevitable, desmereix el conjunt d’una obra que es va voler modèlica i que va ser fruit d’una llarga lluita reivindicativa.
|
|
Enviado por congres el Martes, 9 de Septiembre del 2008 (15 Lecturas)
(Leer noticia completa | ¿Comentarios?)
|
| Benestar Social, Augmenten un 12% els usuaris dels serveis socials municipals |
|
Els equips d’atenció primària de l’Ajuntament de Barcelona han atès fins al juny 3.500 persones més que el 2007 La crisi porta més immigrants, treballadors en precari i aturats a dependre de les ajudes
Sònia Pau (Avui)
No es venen tants pisos ni tants cotxes, hi ha famílies que no han pogut marxar de vacances i hi ha més persones que han d’acudir als serveis socials, perquè no tenen ni cobertes les necessitats més bàsiques. Era evident que la crisi comportaria un increment dels usuaris dels serveis socials d’atenció primària, i el balanç de Barcelona des de començament d’any ho corrobora: fins al juny 33.964 persones van ser ateses pels equips bàsics d’atenció social, que van significar un augment d’un 12% respecte a les 30.377 ateses en el primer semestre del 2007.
|
|
Enviado por congres el Martes, 9 de Septiembre del 2008 (15 Lecturas)
(Leer noticia completa | ¿Comentarios?)
|
| Incivismo y alarma social en La Barceloneta ,La indigència en el barri de La Barceloneta |
|
Aquí teniu l'article que va publicar, ahir dijous, el diari el Periódico sobre l'augment de la indigència en el barri de La Barceloneta
Una onada d'indigents i nòmades dispara l'alarma de la Barceloneta • Desenes de 'sense sostre', autòctons i estrangers, viuen i dormen a la platja i en places i parcs • Els habitants suporten actes incívics i furts i l'associació de veïns reclama una comissaria
DAVID PLACER BARCELONA Juntament amb el desembarcament turístic que cada any es produeix a la Barceloneta quan arriba la calor, una altra allau més silenciosa s'instal.la al barri. Són indigents i rodamons, del país i estrangers, que es traslladen els mesos d'estiu a la platja atrets pel bon temps i la gran quantitat de visitants, que moltes vegades els regalen monedes, i altres, descuiden les seves bosses. Els veïns es queixen d'un augment d'orins, escombraries i matalassos que carreguen els indigents i els turistes marginals, vagabunds, la gran majoria del nord d'Europa, que busquen tabac i alcohol barat. "La situació sempre empitjora a l'estiu, però aquest any s'ha notat un gran increment d'indigents i persones amb problemes d'alcohol i drogues que causen conflictes", diu la presidenta de l'Associació de Veïns de la Barceloneta, Àngels Simarro. La situació, de la qual aquest diari ja va alertar el 2007, inclou persones que s'injecten heroïna.
|
|
Enviado por congres el Viernes, 5 de Septiembre del 2008 (16 Lecturas)
(Leer noticia completa | ¿Comentarios?)
|
| |
AFOCA, Associació
d`iniciatives d`economía solidària
BOTIGA DE COMERÇ JUST
Carrer Cardenal Tedeschini, 67, tlf.93 527 76 06
|
| |