Menú principal

- Inicio
- Presentación
- Objetivos
- Historia
- ¿Dónde estamos?
- Galería de fotos
- Sugerencias

- Avisos y noticias
- Escritos presentados
- Actas de reuniones
- Imágenes

Tus derechos
como ciudadano


· Responsabilidad del ayuntamiento por deficiente estado de la vía pública
......
· Ruidos procedentes de un bar instalado en mi edificio
......
· Tenemos un familiar con alzheimer en grado avanzado
......
· Cómo resolver los conflictos más frecuentes en una comunidad de propietarios
......
·

Distrito de Sant Andreu

· Territorio y barrios de Sant Andreu

Webs amigas
1- la Barceloneta amb el aigua al coll

2- lodeseas, tu tienda virtual

3-Por una Vivienda Digna

4-Associasió de Veïns i veïnes Poble Nou

5-Plataforma Vecinal del Carmelo

6-Associació de Veïns de Sant Andreu Nord - Tramuntana

7-Noticias Nou Barris -

8-Conseller del Barri de Congrés-Indians Enric Fernandez-

9-Unió de Botiguers Congrés-Indians-

Servei Meteo.cat

Servei Meteorológic de Catalunya

  

Noticias

Buscar en este tema:   
[ Ir a inicio | Selecciona un nuevo tema ]

 Massa coses no van bé, i nosaltres callem

J. Julià
Barcelona

Mig Barcelona es va quedar sense llum per una deficiència de la xarxa elèctrica, i vam callar. L’AVE arribarà tard a Barcelona i enfonsant-se pel camí, i callem. Els trens de Rodalies fa anys que tenen fallades reiterades, i callem. El dèficit d’inversions és escandalós, i callem. Tenim autopistes de peatge per donar i per vendre, algunes des de fa 40 anys, i callem. Moltes viudes cobren unes pensions de misèria i, contràriament a altres persones, no reben ajudes, i callem. L’augment del nombre d’immigrants és aclaparador, sense que ningú sigui capaç, no ja de parar aquest flux, sinó de controlar-lo, però per no ser titllats de racistes, callem. Abunden els carteristes al metro i els robatoris amb violència i sense, així com les màfies que es beneficien d’unes lleis massa permissives, i callem. El barraquisme ja eradicat torna amb campaments de caravanes i cases pastera que fan inhabitables les comunitats de veïns, i callem. Els ambulatoris i els hospitals estan saturats, però callem. Els metges són insuficients, ara els busquem on sigui encara que no tinguin el nivell exigible, i callem. Les escoles, que estan plenes de gom a gom, alberguen nens en aules prefabricades –per no dir-ne barracons–, i callem. Molta gent es riu de Catalunya, de l’idioma català i també dels ciutadans catalans, i callem. Els qui ens tracten d’insolidaris i egoistes no fan públics els balanços fiscals, i callem. Paguem tants impostos com no ho fa ningú, però recuperem menys de la meitat del que donem, i callem.
Si no sabem fer res més que callar, llavors tenim el que mereixem. Callem, doncs; no fos cas que molestéssim algú.

El Periódico
19-11-07


Enviado por congres el Miércoles, 21 de Noviembre del 2007 (74 Lecturas)
(¿Comentarios?)

 ¡SÍ a COLLSEROLA PARQUE NATURAL!

AMIGUES, AMICS: US DEMANEM AJUDA!
Amb només 3 clicks podeu FER MOLT:
CLIK 1.- ADHERIU-VOS COM ENTITAT a www.collserolaparcnatural.org, allà ho veureu tot ben clar!
CLIK 2.- COPIEU " Sr.HEREU, NO VULGUI SER RECORDAT COM L'ALCALDE DE LA MUNTANYA RUSSA DEL TIBIDABO" a www.blogalcaldebcn.cat
CLIK 3.- REENVIEU aquest mail a toda la vostra agenda, i recordeu esborrar el remitent i que sempre cal posar els noms a còpia oculta.

I SI a més a més ... sou dels amics per sempre, heu viscut un desespero similar, voleu que us ajudem a les vostres campanyes, o simplemente esteu concienciats, IMPRIMIU EL CLIP: Es un model per recollir 50 signatures MANUSCRITES, que valen més jurídicament, però si a casa sou 3, doncs ompliu 3 files, i si n'ompliu més de 50, doncs imprimiu un'altra pg numerada de l'1 al 20, etz. INSTRUCCIONS: L'important es que arribi al Registre General de l' Ajuntament de Barcelona, Placeta de Sant Miquel darrera la Plaça Sant Jaume, i si no hi podeu anar, ho podeu enviar per correu administratiu (a cualsevol estafeta, algunes obren a la tarda), DATA LÍMIT: el matí del dijous día 29 de novembrePorteu l' escrit en un sobre obert amb la direcció escrita EXCM. Sr. ALCALDE DE BARCELONA, Pl.Sant Jaume1, Barcelona 08002 i -porteu una copia per què us la segellin i guardeu-la- segur que aquest últim medi ens anirá millor a tots. En cas de desespero, abans que perdre firmes, passeu per fax al nº 933170139, o escanejat I per mail a alcaldía@bcn.cat

Amb vosaltres, podrem aturar aquesta nova destrucció absurda de la natura, de la muntanya, desprès d'aquesta podría acudír-se'ls un'altra, i un'altra i un'altra....

fins que no quedi res per destruïr, i res de qué viure...

Moltes gràcies, encara que només ens hagis llegit

PLATAFORMA CÍVICA PER LA DEFENSA DE COLLSEROLA  


Enviado por congres el Martes, 20 de Noviembre del 2007 (99 Lecturas)
(Leer noticia completa | ¿Comentarios?)

 Los límites del parque de Collserola enfrentan a Generalitat y Ayuntamiento

Barcelona quiere una “zona de transición” para equipamientos en el pulmón verde
BLANCA CIA - Barcelona - 15/11/2007

No hay acuerdo entre la Generalitat y el Ayuntamiento de Barcelona sobre la concreción del límite del parque natural de la sierra de Collserola. De ahí que la respuesta comprometida por el Consistorio al Departamento de Medio Ambiente agotará el plazo: al final de esta semana. Eso dijo ayer el primer teniente de alcalde, Carles Martí, al explicar los acuerdos de la comisión de gobierno del Consistorio: “Se ha hablado de Collserola y está previsto cerrar el acuerdo a final de esta semana”. No dio más detalles.

El entorno de la estación de Sagrera tendrá más pisos libres que sociales
Otras fuentes municipales,sin embargo, señalaron que el acuerdo depende del acercamiento de posturas entre Medio Ambiente y el Ayuntamiento. De hecho, Barcelona es la última -y la más compleja- de las nueve poblaciones que rodean la sierra y la que todavía no ha hecho los deberes. La ciudad quiere que exista una zona intermedia de preparque, un área de transisición. “No para edificar pisos,pero sí para que, por ejemplo, puedan coexistir equipamientos”, explicaban desde Urbanismo. O determinados tipos de infraestructuras-como túneles-, que es el temor de la Plataforma Cívica para la Defensa de Collserola. Lo que no aclaran desde el Ayuntamiento es la extensión de lo que se plantea como preparque. La disparidad de criterio no se produce en el bipartito municipal, sino con Medio Ambiente, cartera en manos de ICV-EUiA en el Gobierno catalán. Así lo expresaron fuentes del PSC del Consistorio. Portavoces de la formación ecosocialista que lidera Imma Mayol en el Ayuntamiento fueron más críticos: “se está hablando”.


Enviado por congres el Viernes, 16 de Noviembre del 2007 (74 Lecturas)
(Leer noticia completa | ¿Comentarios?)

 accions judicials per la destrucció de patrimoni històric a Can Ricart

per O.O
Les entitats veïnals porten davant del jutge els enderrocs de Can Ricart
Federació d´Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona::

Mentre les excavadores estan enderrocant diversos edificis del conjunt històric fabril de Can Ricart amb el permís de la Direcció General de Patrimoni de la Generalitat, el mateix departament de qui depèn la protecció del patrimoni està retardant expressament l’expedient per declarar Can Ricart Bé Cultural d’Interès Nacional, màxima qualificació del patrimoni català.

La increïble i contradictòria actitud del departament de Cultura, que autoritza enderrocs mentre tramita l’expedient de declaració patrimonial va ser denunciada la setmana passada per representants d’entitats ciutadanes davant del Conseller de Cultura, JM Tresserras. Davant del deixament de responsabilitats de la Generalitat, que no està evitant la destrucció del patrimoni de Can Ricart, i veient les entitats ciutadanes una actitud prevaricadora de l’administració, aquestes han interposat un recurs contenciós, esperant que sigui el jutge qui aturi les obres d’enderroc amb les quals Cultura perseguiria presumiblement una situació de fets consumats.


Enviado por congres el Jueves, 15 de Noviembre del 2007 (73 Lecturas)
(Leer noticia completa | ¿Comentarios?)

 La CGT convoca als conductors de bus de TMB a una aturada de cinc hores dimecres vinent per reclamar dos dies de descans

La CGT ha convocat per dimecres vinent, 21 de novembre, als conductors d’autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona a fer una aturada de cinc hores i una manifestació pel centre de Barcelona en protesta per la manca de descansos que pateix aquest col·lectiu i demanar dos dies de descans setmanal

ACN
La CGT ha convocat per dimecres vinent, 21 de novembre, als conductors d’autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona a fer una aturada de cinc hores i una manifestació pel centre de Barcelona en protesta per la manca de descansos que pateix aquest col·lectiu i demanar dos dies de descans setmanal.

L’aturada s’ha convocat entre les onze del matí i les quatre de la tarda. A la una del migdia, els treballadors estan cridats a una concentració a la Plaça Universitat de Barcelona, on després de celebrar una assemblea es dirigiran en manifestació fins a la Plaça Sant Jaume. El sindicat assegura que arrel del tall de servei de Rodalies, la vaga s’havia estat retardant per no agreujar la situació però que després de dos mesos fent arribar les seves peticions a la direcció de TMB i a l’Ajuntament de Barcelona sense rebre cap resposta el col·lectiu ha decidit manifestar-se.

Avui
14-11-07


Enviado por congres el Jueves, 15 de Noviembre del 2007 (68 Lecturas)
(¿Comentarios?)

 SOROLL AL CARRER DE LEPANT. Obres nocturnes

Xavier Ogaya Ribó
Barcelona

Des del juliol passat que fan obres al carrer de Lepant. Ja són molts mesos suportant el soroll –fa dies que les obres duren fins després de la mitjanit, com l’1 de novembre, que van acabar a les 1.30 hores–. Vaig fer una reclamació a l’Ajuntament de Barcelona. La seva resposta va ser que les “actuacions” tenien un temps límit. ¿Doncs per què hi ha tanta pressa ara? Segons el consistori, les obres es fan a la xarxa elèctrica. ¿Són tan imprescindibles perquè ens privin del descans nocturn? ¿No n’hi ha prou de suportar el soroll durant tot el dia? És irresponsable construir una ciutat amb tecnologies avançades i edificis de disseny quan les coses quotidianes funcionen malament o estan en pèssimes condicions. ¿Per a qui treballa l’ajuntament, per a tots els ciutadans o només per a uns quants?

El Periódico
14-11-07


Enviado por congres el Jueves, 15 de Noviembre del 2007 (81 Lecturas)
(¿Comentarios?)

 Barcelona sólo cobró el 13% de las multas por la ordenanza cívica

Ciutat Vella y Les Corts son los distritos donde menos sanciones se pagan
BLANCA CIA - Barcelona - 14/11/2007

Se ponen muchas multas por la ordenanza cívica pero se cobran pocas. Al menos, eso se deduce de la liquidación de las cuentas de 2006 del Ayuntamiento de Barcelona. De acuerdo con esos datos, en 2006 se impusieron sanciones por un total de algo más de 13.700.000 euros, de los que se cobraron 1.859.000. Lo que representa aproximadamente que sólo se hace efectivo el 13%.

Esas cifras fueron destacadas ayer por el grupo de Convergència i Unió para poner en evidencia la “dudosa” efectividad de la ordenanza. Esta efectividad, además, decrece ya que el porcentaje de cobro de las sanciones impuestas a lo largo de 2005 -la ordenanza entró en vigor ese año- fue del 17,2%.

De acuerdo con la liquidación de 2006, el distrito que puso más sanciones fue el de Ciutat Vella -por valor de 1.197.541,45 euros- de los que se cobraron 108.167, es decir, el 9%. Y es el mismo porcentaje que fue cobrado de los 535.808 euros de las multas impuestas en Les Corts. El segundo distrito en el récord de sanciones económicas puestas fue el de Sants-Montjuïc, con 1.172.610 euros. Los distritos que pagan más, según el balance, son el Eixample, con el 28% de las sanciones, Sarrià-Sant Gervasi, con el 24%, y Nou Barris, con el 22%.


Enviado por congres el Jueves, 15 de Noviembre del 2007 (82 Lecturas)
(Leer noticia completa | ¿Comentarios?)

 Brutícia i inseguretat sota les vies de Badal

Queixes pel mal estat i la inseguretat dels passos subterranis per a vianants, a Sants

Marta Carbó
Les vies de tren constitueixen una cicatriu històrica a Sants que, segons Cristina Bosch, “parteix el barri en dos i afavoreix racons de brutícia i d’inseguretat”. Aquesta veïna del barri de Badal creu que l’exemple més gràfic d’aquesta realitat són els passos de vianants subterranis que hi ha per creuar les vies i anar d’una banda a l’altra de la rambla de Badal. “Semblen impropis d’una ciutat com la nostra: tenen poca llum i goteres, són estrets, estan plens de brutícia i pintades i s’hi produeixen nombrosos atracaments”, denuncia; “quan és fosc no convida a anar-hi”.

Com ella, molts veïns eviten passar-hi si poden i això que, segons relata la Cristina, és l’única forma de creuar les vies de Rodalies i la nova del tren de gran velocitat (TGV) a l’altura de la ronda del Mig. Si es vol triar un camí alternatiu cal desplaçar-se cinc carrers cap una banda o bé tres cap a l’altra. “Si no vols passar per allà trigues vint minuts a fer la volta”, diu la Cristina, que critica “la deixadesa” de l’Ajuntament de Barcelona en el manteniment del pas subterrani. També des de l’Associació de Veïns de Badal denuncien l’estat del passadís –fosc i humit– i el defineixen com “una autèntica ratera”.


Enviado por congres el Jueves, 15 de Noviembre del 2007 (72 Lecturas)
(Leer noticia completa | ¿Comentarios?)

 Els veïns exigeixen la reforma del trambaix del passeig de Sant Joan

• Residents i comerciants xinesos rebutgen que l’obra s’iniciï a la Diagonal

• L’ajuntament començarà des d’Arc de Triomf si descarta construir un pàrquing

PATRICIA CASTÁN
BARCELONA
Aquesta vegada la unió veïnal a l’entorn del passeig de Sant Joan ha estat gairebé unànime: fins i tot la població xinesa hi ha posat el seu granet de sorra per reclamar a l’ajuntament que l’esperadíssima reforma del passeig comenci pel tram més baix, d’Arc de Triomf a plaça de Tetuan. Els afectats asseguren que la intervenció –que durarà anys– és més urgent en aquest tram que a l’intermedi, que va de Diagonal a Tetuan, encara que l’última és precisament la proposta inicial de l’ajuntament. Com a resposta, els veïns han recollit en ben pocs dies 1.500 firmes a favor del tram baix, que ja han presentat al districte de l’Eixample, amb amenaces de manifestacions i pancartes. També tenen clar que el futur format ha de ser de bulevard i no de rambla.
La posada al dia d’aquest eix és una vella promesa incomplerta per l’ajuntament, segons els veïns agrupats a l’associació Per un Eixample Sostenible. La intervenció es va plantejar als programes d’actuació del districte (PAD) de 1999 i del 2003, i mai va arribar a presentar-se ni tan sols un projecte. A més de l’enorme cost econòmic de l’actuació, hi va jugar en contra la falta de consens al mateix consistori municipal, sobre la fórmula més adequada per a la futura via. La regidora del districte, Assumpta Escarp, era i és partidària del model de bulevard, mentre que altres regidors es decantaven pel de rambla. Ara sembla que el consens és ampli respecte al bulevard.


Enviado por congres el Jueves, 15 de Noviembre del 2007 (67 Lecturas)
(Leer noticia completa | ¿Comentarios?)

 L’enderroc de Can Ricart!

per Poblenou 12 nov 2007 11:08:32
Modificat: 11:21:32
Podeu tornar a veure els videos més recents denunciant públicament la situació del Patrimoni fabril.

http://blip.tv/file/446145

http://blip.tv/file/470751

La persona que denuncia aquests fets (que és el president de l’associació de veïns i veïnes de can Ricart) ja ha estat censurada per la mateixa asociació de veïns del Poblenou i l’ajuntament de Barcelona, que per mitjà de la societat 22@ li neguen l’entrada a l’Hangar (l’única nau que funciona encara) i que es troba dins el mateix complexe de can Ricart, prohibint-l’hi el pas.
Tot això arrel de la difusió dels videos penjats aquí.


Enviado por congres el Martes, 13 de Noviembre del 2007 (67 Lecturas)
(Leer noticia completa | ¿Comentarios?)



527 artículos (53 páginas, 10 artículos por página)
[ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 ]

  


Contemplan la exposició



¿Faltan bancos? en las plazas y calles del Barri del Congrés

Son del todo insuficientes
En plazas pequeñas no hay ninguno
Son pocos y mal repartidos
El Ayuntamiento deberia devolver los que retiro
Reparar, mantener y limpiar los que hay
Son suficientes



Resultados
Encuestas

votos: 129
Comentarios: 0

Alojamiento web y servidores

Almecija Advocats
Despacho de abogados multidisciplinar a su servicio

Barcelona al Día
página de contenido multifuncional y participativo

AFOCA, Associació d`iniciatives d`economía solidària BOTIGA DE COMERÇ JUST

Carrer Cardenal Tedeschini, 67, tlf.93 527 76 06




Plataforma de Veïns Afectats del Barri del Congrés
plataforma@plataformacongres.com

Alojamiento web en Dimensis
WebSite realizado con PHP-Nuke, bajo licencia GNU/GPL. (Página Generada en: 0.202 Segundos)