Menú principal

- Inicio
- Presentación
- Objetivos
- Historia
- ¿Dónde estamos?
- Galería de fotos
- Sugerencias

- Avisos y noticias
- Escritos presentados
- Actas de reuniones
- Imágenes

Tus derechos
como ciudadano


· Responsabilidad del ayuntamiento por deficiente estado de la vía pública
......
· Ruidos procedentes de un bar instalado en mi edificio
......
· Tenemos un familiar con alzheimer en grado avanzado
......
· Cómo resolver los conflictos más frecuentes en una comunidad de propietarios
......
·

Distrito de Sant Andreu

· Territorio y barrios de Sant Andreu

Webs amigas
1- la Barceloneta amb el aigua al coll

2- lodeseas, tu tienda virtual

3-Por una Vivienda Digna

4-Associasió de Veïns i veïnes Poble Nou

5-Plataforma Vecinal del Carmelo

6-Associació de Veïns de Sant Andreu Nord - Tramuntana

7-Noticias Nou Barris -

8-Conseller del Barri de Congrés-Indians Enric Fernandez-

9-Unió de Botiguers Congrés-Indians-

Servei Meteo.cat

Servei Meteorológic de Catalunya

  
 Els tripijocs entre un propietari i l’Ajuntament deixen sense casa a una vintena de veïns del barri

Actualitat
Escrit per BarriSants.org
dimarts, 22 maig 2007
> Els veïns, que vivien al carrer Eusebi Planas, desconeixien l’ordre de desnonament de l’inmoble

> L’Ajuntament assegura que el propietari tenia constància de la sentència



A mig matí, almenys cinc dotacions del cos d’antiavalots de la Guàrdia Urbana (els temuts UPAS), es plantaven davant de l’edifici situat al carrer Eusebi Planas número 15 per desallotjar als veïns que hi vivien. La sorpresa i la indignació s’ha apoderat dels habitants de l’inmoble, que desconeixien l’ordre judicial que els obligava a abandonar la que havia estat casa seva fins aquest matí. Un funcionari del districte ha estat l’encarregat d’informar als habitants de la casa que tenien “dues hores” per treure les seves pertinences i marxar.

Per acabar-ho d’adobar, el propietari, que tenia l’edifici a nom d’una empresa coneguda com ‘L’Hotelet de Sants’, assegurava que no en sabia res del desnonament, acusació que ha negat l’enviat de l’ajuntament, qui ha afirmat que el propietari estava al corrent de la inmediat expropiació de l’edifici, mesura que s’ha fet efectiva aquest matí.

Segons ha relatat una de les afectades pel desnonament de l’inmoble a Barrisants, “m’han trucat a quarts d’onze del matí i m’han dit que tenia dues hores per treure-ho tot”. La veïna s’ha mostrat indignada pel tracte rebut pel propietari de l’edifici, qui els havia assegurat en reiterades ocasions que “allà viurien encara una llarga temporada”, i que “no permetria que els fessin fora”. Malgrat tot, el propietari sabia que aquell edifici “estava inclòs dins d’un pla d’ordenament urbanístic i que tard o d’hora el tirarien a terra”, ha assegurat la jove.

Finalment, els desnonats han pogut treure les seves pertinences amb l’ajuda d’algunes furgonetes facilitades per l’Ajuntament, però molts d’ells hauran de passar la nit en una pensió, almenys de moment.

Estat ruinós

El curiós de tot plegat, a banda del nou desmesurat desplegament policial al barri per desallotjar a una vintena de veïns que ni sabien el que els anava a passar, és que el propietari era conscient que el desnonament forçós es produiria tard o d’hora. De fet, quan va comprar l’inmoble, estava al corrent de l’estat de degradació de l’edifici, i de que en un futur proper l’edifici seria enderrocat a l’estar afectat per un pla d’ordenació urbanística. Però tot i aquesta realitat, i després de consultar amb l’ajuntament, va posar llogaters en un règim d’hospedatge, com si d’un hotel es tractés. Sense contracte, en un edifici declarat ruinós i afectat per un pla d’ordenació urbanística que condemnava a mort a l’edifici. Així han viscut aquests veïns del carrer Eusebi Planas els darrers mesos. I l’ajuntament n’estava al corrent. Tot un exemple de política d’habitatge.

BarriSants.org
23-05-07

 
· Más sobre Noticias
· Noticias de congres


Noticia más leída sobre Noticias:
LA GENERALITAT LEGALITZA LA PLATAFORMA



 Puntuación: 5
 votos: 1

Marca tu valoración:

(1)
(2)
(3)
(4)
(5)



  Versión imprimible

  Enviar a un amigo




Plataforma de Veïns Afectats del Barri del Congrés
plataforma@plataformacongres.com

Alojamiento web en Dimensis
WebSite realizado con PHP-Nuke, bajo licencia GNU/GPL. (Página Generada en: 0.074 Segundos)