El Tribunal Constitucional retallarà una quarantena d'articles de l'Estatut
Protestes contra L`Estatut a Madrid.
El Tribunal Constitucional afronta la recta final de la sentència de l'Estatut de Catalunya entre fortes divisions internes i peticions de dimissió. Segons informa El País, la votació prospectiva del ple del Constitucional del passat dia 12 va deixar palès que una majoria de sis magistrats enfront de quatre segueix encallada en la seva oposició als "símbols nacionals", mentre que el terme "nació" ha quedat en la pràctica descartat en l'últim esborrany de la ponència.
Després de les deliberacions dels últims mesos, l'opinió generalitzada és que l'enunciat del terme "nació" caurà del Preàmbul de l'Estatut, si no hi ha un canvi excepcional d'última hora.
De fet, ni tan sols es debat sobre aquest en les últimes prospeccions, que se centren en els aspectes més polèmics del Títol Preliminar i singularment, entorn dels drets nacionals de Catalunya.
Les votacions prospectives han deixat clar que el magistrat del bloc progressista Manuel Aragón Reyes segueix sense acceptar els principals símbols identitaris, el que aboca a buscar noves fórmules que permetin consensuar una majoria que salvi de l'Estatut tot el possible.
Al voltant d'un terç dels preceptes impugnats en el recurs d'inconstitucionalitat del PP sofrirà tatxes d'inconstitucionalitat en alguns casos, i en la seva major part hauran de ser interpretats en el sentit que declari la sentència del Constitucional. És a dir, que al voltant de 40 articles dels 126 preceptes impugnats pel PP podrien veure's afectats. Els conservadors pretenen elevar aquesta xifra fins a la meitat de les impugnacions, és a dir, fins a uns 55 o 60 preceptes.
e-notícies
22-11-2009
Nota: Queda clar que a Espanya no volen un model plural. Es evident que la transició no ha acabat i ara cal construir una democràcia del poble i al servei del poble.
Doncs ll'Estat ls'oposa all liure desenvolupamenr de lapersonalitat naciponal de Catalunya