BLOG PRINCIPAL

Visita el blog de la Plataforma, con noticias y contenidos actualizados, a partir de junio del 2010.


- Presentación
- Objetivos
- Historia
- ¿Dónde estamos?
- Sugerencias

- Avisos y noticias
- Escritos presentados
- Actas de reuniones

Tus derechos
como ciudadano


· Responsabilidad del ayuntamiento por deficiente estado de la vía pública
......
· Ruidos procedentes de un bar instalado en mi edificio
......
· Tenemos un familiar con alzheimer en grado avanzado
......
· Cómo resolver los conflictos más frecuentes en una comunidad de propietarios
......
·

Distrito de Sant Andreu

· Territorio y barrios de Sant Andreu

Webs amigas

- la Barceloneta amb el aigua al coll

- EL CERCADOR DE VILAWEB

-Por una Vivienda Digna

-Associasió de Veïns i veïnes Poble Nou

-Plataforma Vecinal del Carmelo

-Associació de Veïns de Sant Andreu Nord - Tramuntana

-Noticias Nou Barris -

-Conseller del Barri de Congrés-Indians Enric Fernandez-

-Unió de Botiguers Congrés-Indians-

-JFK informa

-Magdalenes.receptes per la transformació social


-Conseller del Barri de Navas Javier Angulo-


-l’associació de veïns Plataforma Navas fem Barri,

-PLATAFORMA AVE POR EL LITORAL



  
 El govern ordena l’aturada de les obres al fossat de Montjuïc

Un cop mes L¨Ajuntament de Barcelona fa el que vol.
L’Ajuntament reconeix que s’ha produït un error construint el circuit infantil de trànsit al castell i CiU i Esquerra demanen que s’elimini, però una portaveu municipal assegura que no s’enderrocarà

El fossat del castell de Montjuïc amb el parc infantil de trànsit, que és il·legal
El fossat del castell de Montjuïc amb el parc infantil de trànsit, que és il·legal / FRANCESC MELCION

Maria Favà

Castell de Montjuïc
La direcció general de Patrimoni de la Generalitat va requerir ahir l’Ajuntament perquè aturi qualsevol tipus d’obres i cessi tota activitat al fossat del castell de Montjuïc, on s’ha ubicat un circuit infantil de trànsit de manera il·legal. Les obres són il·legals perquè s’han construït dins d’un monument que és un bé cultural d’interès nacional, una qualificació que impedeix malmetre o modificar l’obra original. Les obres s’han fet sense demanar permís a la direcció general de Patrimoni del govern, que és l’ens que les hauria d’haver denegat o autoritzat. Un portaveu de Patrimoni va explicar ahir a l’AVUI que el govern també ha instat l’Ajuntament que els lliuri el projecte constructiu del circuit de trànsit i que decidiran aleshores, mai abans, en conseqüència.


El portaveu oficial de l’Ajuntament va reconèixer ahir a aquest diari que s’havia produït un error construint aquest circuit i que s’estaven investigant les responsabilitats. També va matisar que aquest circuit no depèn de la Guàrdia Urbana sinó de l’àrea d’Educació, perquè el que es preveia fer en aquest parc infantil era educació viària, sovint impartida per agents de la Guàrdia Urbana.

No hi va haver unanimitat a l’Ajuntament, però, sobre què cal fer a partir d’ara. La responsable de premsa de la primera tinença d’alcaldia de l’Ajuntament va assegurar a l’AVUI que el circuit “no s’enderrocarà”. La directora del Museu, Carme Segura, assabentada del curs de les obres, no va voler fer comentaris.

Els grups municipals de CiU i ERC van considerar escandalós que s’hagi construït un circuit de trànsit dins del castell. Jaume Ciurana, portaveu de CiU, va dir que ho considerava una falta de respecte al patrimoni i la memòria de la ciutat. “No té cap lògica ni sensibilitat, ni està previst en el pla d’usos de la muntanya. Presentarem un prec al proper plenari per demanar-ne el desmantellament”, va dir.

Ricard Martínez, d’ERC, va assegurar que no entenia que l’Ajuntament “construeixi coses que no toca”. Martínez va demanar que s’aprovi el pla director i que se sàpiga el que hi pot haver a la muntanya i el que no. “Però un circuit de trànsit al fossat no hi pot anar de cap manera. A més, l’han fet en un espai verd!”, va concloure.

Avui.cat
17-12-2009

 
· Más sobre Noticias
· Noticias de congres


Noticia más leída sobre Noticias:
LES NORMES DE L’AJUNTAMENT. Mort a Nou Barris



 Puntuación: 0
 votos: 0

Marca tu valoración:

(1)
(2)
(3)
(4)
(5)



  Versión imprimible

  Enviar a un amigo




Plataforma de Veïns Afectats del Barri del Congrés
plataforma@plataformacongres.com
Si quieres ver las noticias de la Plataforma en tu web o lector de feeds, visita nuestro RSS

Alojamiento web en Dimensis
WebSite realizado con PHP-Nuke, bajo licencia GNU/GPL. (Página Generada en: 0.011 Segundos)