ERC i entitats proteccionistes no volen que hi quedi cap quiosc de venda d'ocells
Un informe de la regidoria de Medi Ambient decidirà si finalment la Rambla de Barcelona conserva la venda d'ocells o se'n queda sense. El projecte executiu del quiosc, de 40 metres quadrats de superfície, que unificarà cinc parades està pendent d'aquest dictamen de Medi Ambient i, si no és positiu, també es reconvertirà com les altres parades. En cas que no hi hagi entrebancs que obliguin a refer la planificació inicial, la Rambla amb els ocellaires reconvertits s'estrenarà a finals d'abril o a principis de maig, segons va avançar la regidora de Ciutat Vella, Itziar González.
Sis parades de venda d'ocells es reconvertiran per vendre productes amb denominació d'origen, productes culturals, entrades, gelats, dolços artesanals o articles de regal. Les altres cinc parades, que pertanyen a un mateix propietari, passaran a unir-se en un sol quiosc, però respectant uns condicionants molt més durs. Un cop passat el dictamen de Medi Ambient sobre aquest quiosc, serà el moment del concurs públic per definir com es concreta la reordenació dels ocellaires, i al març ja estarà a punt el projecte conjunt. Del març a l'abril, les parades estaran tancades per fer l'adequació necessària i obrir a l'abril o al maig.
Ahir, el president del grup municipal d'ERC, Jordi Portabella, va continuar la seva croada personal contra els ocellaires de la Rambla, acompanyat de dues entitats proteccionistes, Libera i Fada. Portabella i les associacions proteccionistes s'oposen a la continuïtat d'aquest únic quiosc d'ocells. Segons els proteccionistes, el propietari d'aquestes cinc parades acumula denúncies i irregularitats; l'última, feta per Fada, per la venda d'unes fures sense microxip. Portabella va criticar que l'Ajuntament hagi sobrepassat el termini del 22 de desembre per tancar totes les parades d'ocells, i va recordar que amb això continua incomplint la normativa. Segons González, el consistori sí que ha complert, perquè la fórmula per trobar una sortida a la situació dels ocellaires es va anunciar abans del 22 de desembre.
El Punt.cat
26-12-2009