Els sis equipaments previstos a l'espai esdevindran en un any l'àrea de serveis més gran de Nou Barris.
Jose G. Navarro
L'emplaçament on antigament hi havia instal·lades les cotxeres de l'avinguda Borbó de Barcelona va fer ahir un pas més, gairebé el darrer, per esdevenir l'illa d'equipaments més gran del districte de Nou Barris. Va ser en la col·locació de la primera pedra d'un centre esportiu municipal que culminarà una àrea de 22.000 m², on ja s'estan construint un gran complex sanitari, un casal de gent gran, una biblioteca i un aparcament subterrani. La projecció d'aquest edifici esportiu, que l'any que ve culminarà la transformació de tot aquest espai, va ser defensada per l'alcalde Jordi Hereu, que va destacar la «capacitat esportiva» de la ciutat.
D'allotjar les antigues cotxeres de l'avinguda Borbó a una illa d'equipaments de marcat caràcter social. En concret, es disposarà de 22.000 m², la meitat dels quals es dedicaran a zona verda i l'altra meitat a un conjunt d'edificis que ja s'estan executant:
un gran complex sanitari, que podria estrenar-se a finals d'aquest any i que consta d'un centre d'atenció primària i d'urgències, un de salut mental per a adults i un centre sociosanitari; un casal per a la gent gran; una biblioteca, i un aparcament subterrani de 463 places. Però fins ahir faltava començar les obres del darrer espai que culminarà l'actuació, que convertirà el recinte en l'àrea de serveis més gran del districte de Nou Barris: un centre esportiu municipal on ara només hi ha unes pistes poliesportives a l'aire lliure. En l'edifici esportiu de dues plantes s'encabiran dues piscines cobertes, una pista poliesportiva coberta i una graderia amb capacitat per a 400 persones, sales de condicionament físic, vestidors i una cafeteria. Tot plegat suposarà una inversió d'11 milions d'euros i s'emmarca en l'aplicació del pla municipal d'equipaments esportius 2008-2011, caracteritzat per criteris de proximitat: qualsevol barceloní ha de tenir un equipament on practicar esport a 10 minuts de casa.
En l'acte simbòlic de col·locar la primera pedra de l'equipament, el president de la coordinadora d'associacions de veïns i d'entitats de Nou Barris, Pepe Ortiz, va reclamar «l'ús popular» d'aquesta instal·lació per sobre de la pràctica d'elit i va mostrar-se «doblement content» pel fet que, a prop, al carrer de Cartellà, es construirà abans de dos anys un centre de dia i una residència, un equipament que el veïnat havia exigit que s'inclogués a les cotxeres.
Barcelona, ciutat d'esport i... d'olimpisme
Aprofitant la col·locació de la primera pedra d'un recinte esportiu, l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu (PSC), va tornar a defensar ahir la candidatura de la ciutat per celebrar els jocs olímpics d'hivern l'any 2022. «Barcelona ha estat, és i serà la capital de l'esport», va assegurar Hereu abans de voler dissipar «tots els dubtes d'aquells que no creuen que som capaços de tornar a fer els millors jocs olímpics de la història a la nostra muntanya, als Pirineus». El batlle barceloní, acompanyat del delegat d'Esport de l'Ajuntament, Pere Alcober, va destacar els «100 anys de tradició esportiva» de la ciutat, així com la «magnífica base» social de què disposa. «Tot plegat, la història i el treball de les entitats dels barris són els dos elements que poden liderar aquest nou projecte olímpic» va concloure Hereu.
El Punt
25-01-2010