Menú principal

- Inicio
- Presentación
- Objetivos
- Historia
- ¿Dónde estamos?
- Galería de fotos
- Sugerencias

- Avisos y noticias
- Escritos presentados
- Actas de reuniones
- Imágenes

Tus derechos
como ciudadano


· Responsabilidad del ayuntamiento por deficiente estado de la vía pública
......
· Ruidos procedentes de un bar instalado en mi edificio
......
· Tenemos un familiar con alzheimer en grado avanzado
......
· Cómo resolver los conflictos más frecuentes en una comunidad de propietarios
......
·

Distrito de Sant Andreu

· Territorio y barrios de Sant Andreu

Webs amigas
- la Barceloneta amb el aigua al coll

- EL CERCADOR DE VILAWEB

-Por una Vivienda Digna

-Associasió de Veïns i veïnes Poble Nou

-Plataforma Vecinal del Carmelo

-Associació de Veïns de Sant Andreu Nord - Tramuntana

-Noticias Nou Barris -

-Conseller del Barri de Congrés-Indians Enric Fernandez-

-Unió de Botiguers Congrés-Indians-

-JFK informa

-Magdalenes.receptes per la transformació social


-Conseller del Barri de Navas Javier Angulo-


-l’associació de veïns Plataforma Navas fem Barri,

-PLATAFORMA AVE POR EL LITORAL



Servei Meteo.cat

Servei Meteorológic de Catalunya

  
 Més llum i més vigilància policial a peu després del doble crim de l'Eixample

L'Ajuntament atén les reclamacions dels comerciants de millores a la zona per apaivagar la sensació d'inseguretat



En la trobada, a porta tancada, hi havia Assumpta Escarp, regidora de Seguretat i també del districte de l'Eixample, alts càrrecs dels Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana –cridats expressament per a aquesta reunió– i veïns i comerciants de la zona del carrer del Bruc, i també d'altres punts de l'Eixample. Una hora i escaig després de l'inici, Escarp i Carmen Izquierdo, presidenta de Cor Eixample, l'associació de comerciants i professionals de la Dreta de l'Eixample, van explicar plegades els acords a què havien arribat.

L'Ajuntament es va comprometre a instal·lar més llum a la zona de les obres del TAV al carrer del Bruc, que ara mateix tan sols ocupen una cruïlla. També va anunciar una intensificació de la presència policial a peu en el moment de tancar i obrir els negocis. Al mateix temps, però, Escarp va assegurar que aquests reforços són els propis que ja apliquen en altres punts de la ciutat on es fan obres del TAV. Sigui com vulgui, la regidora de Seguretat va voler deixar clar que no es pot establir cap vinculació entre el doble crim i el fet que a la zona hi hagi les obres del TAV. «Són fets colpidors, les obres poden donar una sensació d'inseguretat, però no hi ha una relació de causa-efecte», va indicar Escarp. Tant l'augment de la il·luminació com la major presència policial, els botiguers ja ho havien demanat amb anterioritat al doble crim de dilluns a la nit, i només per a aquest punt i prou. Ajuntament i comerciants van acordar tornar a tenir una trobada d'aquí a deu dies, per fer un seguiment de la situació de la seguretat a la zona.

En la reunió també van parlar de mesures per reduir l'impacte de les obres en els comerços. És el cas de la publicitat a les tanques (cosa que ja han fet en altres punts de Barcelona amb obres del TAV), o «moure tots els materials possibles que entorpeixin la vista dels comerços», va dir Escarp. A més, la Guàrdia Urbana incrementarà el control sobre les motocicletes i bicicletes que en aquesta cruïlla circulin per la vorera.

Segons alguns dels assistents, durant la reunió hi va haver comerciants que van denunciar un increment del nombre de furts a la Dreta de l'Eixample. Escarp, però, va negar davant dels mitjans de comunicació que hi hagués hagut cap augment de la delinqüència, i els Mossos van indicar que els últims quatre mesos hi havia hagut dos fets delictius als carrers afectats per les obres. Altres comerciants van denunciar que fins al doble crim havien vist passar molt pocs agents policials que patrullessin per la zona.

En la trobada, la plataforma AVE pel Litoral va reclamar la instal·lació de càmeres de videovigilància a la zona dels carrers Provença i Bruc afectada per les obres del TAV. AVE pel Litoral, igual que alguns botiguers, vincula el crim amb la poca llum i el poc trànsit de gent i cotxes provocat per les obres del TAV. Com ja va fer quan havia denunciat un increment del nombre d'atracaments al Clot quan van començar les obres del TAV allà, ara AVE pel Litoral demana per a la Dreta de l'Eixample les càmeres; unes càmeres, però, que no s'han instal·lat en cap tram afectat per les obres del TAV, i que l'Ajuntament tampoc no preveu per a aquest punt. Ahir a les nou del vespre hi va tornar a haver una concentració silenciosa a les portes del Bar Joan, on hi va haver el doble assassinat.

 

Comunicació laberíntica

a.b

L'Ajuntament de Barcelona va convocar els mitjans de comunicació a la reunió d'ahir per tractar sobre la seguretat en aquest punt de la Dreta de l'Eixample. Els van advertir que la trobada seria a porta tancada –rigorosíssima, això sí– i que podrien prendre uns minuts d'imatges –amb tothom en silenci– i després els mitjans van passar per una mena de laberint per conèixer les conclusions de la trobada. Al vestíbul annex a la sala del districte de l'Eixample on es feia la trobada, no hi van deixar estar cap periodista. En acabat, els portaveus de l'Ajuntament es van negar, de primer, a fer declaracions perquè volien fer un comunicat. Finalment, van accedir a fer declaracions, i després el consistori va emetre un comunicat on ampliava o matisava la informació donada en un primer moment.

La millora de la seguretat, al ple municipal

vicenç planella

Les formacions polítiques de l'Ajuntament de Barcelona intentaran avui apaivagar l'alarma social que ha generat el doble assassinat dels propietaris del bar Joan, a la cantonada del carrer del Bruc amb la Diagonal, aprofitant dues iniciatives que tramitaran en el consell plenari els grups d'ERC i del PP, i que tenen en comú la demanda al govern de Jordi Hereu perquè incrementi la presència d'efectius policials al carrer. En el cas dels republicans, el seu líder, Jordi Portabella, ha denunciat la «ineficàcia» de l'actual estratègia del consistori d'incrementar la seguretat dels ciutadans mitjançant la instal·lació de càmeres de videovigilància als punts de la via pública que concentren més actuacions delictives. «La nostra aposta no és deshumanitzar la ciutat, sinó potenciar la Guàrdia Urbana de proximitat», ha manifestat Portabella. Pel que fa als populars, el president del grup, Alberto Fernández Díaz, s'ha emparat en el crim per presentar una moció d'urgència en la qual reclama l'ampliació de la plantilla dels Mossos d'Esquadra a Barcelona fins a un mínim de 4.000 agents, amb la incorporació de 500 efectius de manera immediata per aquest any 2010. El PP també vol que es revisi la col·locació de les barreres provisionals que emparen els vianants de les obres i que, en el cas del bar Joan, van servir de protecció visual als assaltants. A més, exigeix que l'Ajuntament es personi en tots els procediments judicials per delictes greus per instar la fiscalia a aplicar la màxima severitat en la petició de condemnes. L'executiu de Jordi Hereu està disposat a acceptar que s'obri un debat amb la moció dels populars, encara que això no implica que assumeixi les seves demandes.

Publicat a  El Punt Barcelona
26-02-2010

 
· Más sobre Noticias
· Noticias de congres


Noticia más leída sobre Noticias:
LES NORMES DE L’AJUNTAMENT. Mort a Nou Barris



 Puntuación: 0
 votos: 0

Marca tu valoración:

(1)
(2)
(3)
(4)
(5)



  Versión imprimible

  Enviar a un amigo




Plataforma de Veïns Afectats del Barri del Congrés
plataforma@plataformacongres.com
Si quieres ver las noticias de la Plataforma en tu web o lector de feeds, visita nuestro RSS

Alojamiento web en Dimensis
WebSite realizado con PHP-Nuke, bajo licencia GNU/GPL. (Página Generada en: 0.012 Segundos)