Menú principal

- Inicio
- Presentación
- Objetivos
- Historia
- ¿Dónde estamos?
- Galería de fotos
- Sugerencias

- Avisos y noticias
- Escritos presentados
- Actas de reuniones
- Imágenes

Tus derechos
como ciudadano


· Responsabilidad del ayuntamiento por deficiente estado de la vía pública
......
· Ruidos procedentes de un bar instalado en mi edificio
......
· Tenemos un familiar con alzheimer en grado avanzado
......
· Cómo resolver los conflictos más frecuentes en una comunidad de propietarios
......
·

Distrito de Sant Andreu

· Territorio y barrios de Sant Andreu

Webs amigas
1- la Barceloneta amb el aigua al coll

2- lodeseas, tu tienda virtual

3-Por una Vivienda Digna

4-Associasió de Veïns i veïnes Poble Nou

5-Plataforma Vecinal del Carmelo

6-Associació de Veïns de Sant Andreu Nord - Tramuntana

7-Noticias Nou Barris -

Servei Meteo.cat

Servei Meteorológic de Catalunya

  
 Sants patirà obres fins l’any 2012

Quan el túnel del TGV estigui enllestit, el barri tindrà encara pendent el cobriment de les vies

Carles Sabaté
Barcelona
Sants ha patit, pateix, i patirà les obres del TGV fins l’any 2012. Les vies de tren han estat una cicatriu històrica, però des de fa un any i mig la ferida s’ha reobert i sagna més que mai. Els carrers del nucli de Sants són els més afectats, i continuaran patint obres amb la cobertura de les vies. D’aquí a uns mesos, si s’enllesteix el túnel del Tren de Gran Velocitat (TGV) a l’Hospitalet, les obres de l’ens estatal ferroviari Adif se centraran al voltant de l’estació. També caldrà acabar el col·lector i el pas pel carrer Riera Blanca i refer l’estació de metro de Mercat Nou. Aquesta última obra correspon al govern català, i està en marxa des de l’estiu passat.

L’ampliació de l’estació implica dos anys d’obres. La cobertura i urbanització dels 700 metres de vies entre la plaça de Sants i Riera Blanca, que finança l’Ajuntament de Barcelona, esmerçarà dos anys més d’obres, tot i que els pilars ja s’han aixecat. A banda, cal afegir-hi les tasques prèvies i les reurbanitzacions.



Les tres administracions (l’Estat, el govern i l’Ajuntament) hauran d’actuar, doncs, en un tram d’un quilòmetre de vies. Representants de les respectives empreses constructores públiques (Adif, Gisa i Bimsa) van explicar a les entitats del barri el futur solapament de les actuacions i els terminis d’actuacions: cinc anys més.

El president del Centre Social de Sants, Josep Maria Domingo, lamenta que “els carrers ja són un fangar quan plou i la perspectiva de patir cinc anys més d’obres consecutives és una autèntica creu”.

La parada de metro de Mercat Nou no es reobrirà fins d’aquí a un any
El tram que actualment està més esbudellat, el carrer Antoni de Capmany, patirà les obres del calaix sobre les vies d’ample convencional, però ja no tindran els camions i les màquines a tocar dels balcons, ja que les dues vies de la banda de muntanya s’eliminaran.

La cobertura de les vies implica també la reurbanització del triangle dels tallers de Transports Metropolitans situat al cantó sud, prop de la masia okupada de Can Vies. Aquests tallers s’han traslladat i estan pendents de ser enderrocats, ja que l’espai delimitat pel carrer Burgos i les vies encara resta a l’espera d’alguns tràmits urbanístics.

Nova estació
L’obra més espectacular es farà al voltant de l’estació. La nova Sants tindrà una superfície que doblarà l’actual. L’ampliació es farà prenent espai a la plaça Peiró i a la dels Països Catalans per un igual.

El vessant nord de la plaça acollirà la nova estació d’autobusos, que també haurà de buidar tot l’aparcament soterrat. Aquesta segona etapa de la reforma de l’estació –la primera ha de permetre acollir els combois del TGV– inclou l’aixecament d’oficines i altres serveis sobre l’actual edifici i al voltant de l’hotel.

Avui
05-11-07

 
· Más sobre Noticias
· Noticias de congres


Noticia más leída sobre Noticias:
LA GENERALITAT LEGALITZA LA PLATAFORMA



 Puntuación: 5
 votos: 1

Marca tu valoración:

(1)
(2)
(3)
(4)
(5)



  Versión imprimible

  Enviar a un amigo




Plataforma de Veïns Afectats del Barri del Congrés
plataforma@plataformacongres.com

Alojamiento web en Dimensis
WebSite realizado con PHP-Nuke, bajo licencia GNU/GPL. (Página Generada en: 0.063 Segundos)