Menú principal

- Inicio
- Presentación
- Objetivos
- Historia
- ¿Dónde estamos?
- Galería de fotos
- Sugerencias

- Avisos y noticias
- Escritos presentados
- Actas de reuniones
- Imágenes

Tus derechos
como ciudadano


· Responsabilidad del ayuntamiento por deficiente estado de la vía pública
......
· Ruidos procedentes de un bar instalado en mi edificio
......
· Tenemos un familiar con alzheimer en grado avanzado
......
· Cómo resolver los conflictos más frecuentes en una comunidad de propietarios
......
·

Distrito de Sant Andreu

· Territorio y barrios de Sant Andreu

Webs amigas
1- la Barceloneta amb el aigua al coll

2- lodeseas, tu tienda virtual

3-Por una Vivienda Digna

4-Associasió de Veïns i veïnes Poble Nou

5-Plataforma Vecinal del Carmelo

6-Associació de Veïns de Sant Andreu Nord - Tramuntana

7-Noticias Nou Barris -

8-Conseller del Barri de Congrés-Indians Enric Fernandez-

9-Unió de Botiguers Congrés-Indians-

Servei Meteo.cat

Servei Meteorológic de Catalunya

  
 COMUNICAT DE L'ASSEMBLEA EN DEFENSA DE L'ALZINAR

El dijous a les 6.45h. vint ecologistes hem entrat al Parc d’Atraccions del Tibidabo
Cinc ens hem enfilat a varies alzines. Els nostres companys han avisat a totes les plataformes en defensa del Tibidabo i Collserola, veïns i entitats adherides a la causa de la defensa del alzinar, que s’han mobilitzat.
A partir de les 7.30 s’havien concentrat molts ciutadans i mitjans de comunicació a la Plaça del Tibidabo, així com nombrosos efectius de la Guàrdia Urbana i dels Mossos d’Esquadra.El portaveu de l’Assemblea ha fet declaracions explicant el motiu d’aquesta acció, que no és altra que el rebuig popular a qualsevol atemptat contra el medi d’aquest enblemàtic cim del Parc de Collserola i demanar a l’hora l’aturada de la tala de l’alzinar i la retirada del projecte de la muntanya russa.
A mig matí la Direcció del Parc d’Atraccions ha improvisat una roda de premsa, repartint una declaració, a les que seguidament responemL'informe que B:SM presenta per a defensar la tala ha estat rotundament rebatut per dos informes (Febrer 2007 i Febrer 2008) de l'eminent biòleg, Dr.Josep Vigo, membre del Institut d'Estudis Catalans, els quals tenen el total suport la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona. Segons aquests i 7 informes més, qualifiquen aquest alzinar com un ecosistema únic en la vessant solana del cim del Tibidabo i catalogat en la Llista d'Hàbitats d'Interès Comunitari de la UE (LIC), i en la Llista Corine de Catalunya com: Alzinars i carrascars catalano-occitans.

Malgrat que l'Ajuntament insisteix que només es talaran 58 alzines, seran un total de 200 les alzines greument afectades doncs només les 109 pilones de formigó armat de 3 tones cadascuna, que són la base de la muntanya russa, arrasaran gran nombre d'alzines, la resta quedaran greument danyades en les seves arrels, perdent així la nostra ciutat tot un ecosistema. Sobre les que afirmen que seran trasplantades, segons els biòlegs és del tot improbable que una alzina centenària sobrevisqui a un trasplantament. Quant a la plantació de 190 arbres creiem que el decrèpit estat actual de la replantació feta l'any passat amb motiu de la instal·lació de l'atracció Pèndol desacredita aquestes actuacions. La legalitat en la que basen tot el seu projecte (Pla General Metropolità) és predemocràtica (1976). Els problemes mediambientals d’avui fan imprescindible un replantejament d’aquest cos legislatiu i totalment anacrònic, així com la participació real i la corresponsabilitat ciutadana. Per altra banda veiem com al ple municipal, la minsa democràcia és engolida per les ”empreses municipals“ que tiren pel dret sense comptar amb la majoria i amb el rebuig clamorós de la ciutadania. Aquest alzinar centenari és únic i insubstituïble en el vessant assolellat del cim Collserola i posseeix el seu propi ecosistema.



No poden coexistir el valor ecològic, social i emblemàtic i sobre tot pedagògic d'aquest alzinar, amb una tan devastadora atracció. El termini de resposta dels recursos administratius venç el pròxim 26 d'abril, per tant els terminis no estan sent respectats. No es tracta només del gravíssim fet de talar 30 o 200 alzines centenàries i catalogades sinó que és un pas més per part de les insostenibles i anacròniques polítiques de gestió del territori i la prepotència de les “nostres autoritats”. És per això que aquesta acció de resistència l'hem portat a terme en una aliança de diferents grups locals involucrats en la defensa de Collserola. Són molts els espais afectats de la Serra als quals el retalls del projecte de Parc Natural són del tot insultants i per això hem decidit unir les nostres forces per a protegir la Serra de més agressions. Són moltes les lluites, reunions i els processos de “participació”, fruit sempre de la pressió de la societat civil, en las que hem constatat la perversitat de les lleis urbanístiques. Hem vist passar sòls qualificats de zona verda a equipaments i com, en aquestes amb caràcter assistencial, s’han construït vivendes. Tot indica que la pressió vers les zones naturals de Collserola viu una gran ofensiva per part d’aquells que haurien de garantir el seu futur. En uns moments crítics d’alerta nacional per sequera, es fa del tot injustificable la devastació d’aquest alzinar doncs és per tots sabut que els boscos atreuen les pluges, retenen humitat i regulen el clima. És doncs també una qüestió de salut pública.

Amb quina credibilitat podem demanar solidaritat d’altres comarques quan aquí, al Cim de Collserola devastem els nostres propis recursos? L'objectiu de detenir la tala d'arbres en el dia d'avui s'ha assolit. Amb aquest acte simbòlic hem demostrat a la resta de ciutadans que hi ha persones compromeses disposades a realitzar accions per tal defensar Collserola de forma decidida , i animem a tots a participar de forma activa en pro d’un futur comú en harmonia amb la natura.

ASSEMBLEA EN DEFENSA ACTIVA DE COLLSEROLA
Tibidabo, 17 d’abril 2008

http://www.collserola.org/index_tibidabo.html

 
· Más sobre Noticias
· Noticias de congres


Noticia más leída sobre Noticias:
LA GENERALITAT LEGALITZA LA PLATAFORMA



 Puntuación: 0
 votos: 0

Marca tu valoración:

(1)
(2)
(3)
(4)
(5)



  Versión imprimible

  Enviar a un amigo




Plataforma de Veïns Afectats del Barri del Congrés
plataforma@plataformacongres.com

Alojamiento web en Dimensis
WebSite realizado con PHP-Nuke, bajo licencia GNU/GPL. (Página Generada en: 0.082 Segundos)