Menú principal

- Inicio
- Presentación
- Objetivos
- Historia
- ¿Dónde estamos?
- Galería de fotos
- Sugerencias

- Avisos y noticias
- Escritos presentados
- Actas de reuniones
- Imágenes

Tus derechos
como ciudadano


· Responsabilidad del ayuntamiento por deficiente estado de la vía pública
......
· Ruidos procedentes de un bar instalado en mi edificio
......
· Tenemos un familiar con alzheimer en grado avanzado
......
· Cómo resolver los conflictos más frecuentes en una comunidad de propietarios
......
·

Distrito de Sant Andreu

· Territorio y barrios de Sant Andreu

Webs amigas
1- la Barceloneta amb el aigua al coll

2- lodeseas, tu tienda virtual

3-Por una Vivienda Digna

4-Associasió de Veïns i veïnes Poble Nou

5-Plataforma Vecinal del Carmelo

6-Associació de Veïns de Sant Andreu Nord - Tramuntana

7-Noticias Nou Barris -

Servei Meteo.cat

Servei Meteorológic de Catalunya

  
 Una veïna va estar mesos reclamant bancs per seure al barri. El districte l’emplaçava a recollir firmes i ara li fa cas

La notícia del lector (Avui)

Una veïna del Baix Guinardó demanava des de fa gairebé quatre mesos a l’Ajuntament que posés bancs a la zona compresa entre el carrer Castillejos, la ronda del Guinardó i la Travessera de Gràcia perquè els seus pares i tota la gent gran del barri hi puguin seure. L’última resposta per part del districte ha arribat aquesta setmana: una trucada en què li demanen perdó pel tracte rebut i li asseguren que abans del 15 de juny hi haurà bancs al barri. Aquesta resposta és completament diferent de la de la setmana passada, quan Rosa Maria Bailón va rebre dues cartes en què li demanaven que fos ella qui fes la gestió i demanés signatures als veïns per assegurar-se que hi estaven d’acord.

Fonts del districte van explicar que per posar un banc al carrer cal tenir el permís de la comunitat de propietaris de la finca del davant, perquè si no, es podrien queixar per sorolls. “El millor que pot fer aquesta senyora és fer ella mateixa la gestió” i demanar permís als veïns dels edificis davant dels quals creu que hi ha d’haver bancs, asseguraven.

Ara està contenta, però fa tot just uns dies estava indignada i se sentia impotent pel fet que l’Ajuntament fes recaure en el ciutadà la responsabilitat de gestionar el mobiliari urbà. Afirma que molta gent gran del barri no surt al carrer perquè no té cap lloc on seure i descansar, però ara es mostra confiada i satisfeta. En tot moment, tot i que no li ha passat pel cap recollir firmes perquè no és feina seva, assegura que no pararà d’insistir, perquè no demana res de l’altre món.

Aquesta veïna va cada matí a passejar amb el seu pare, de 89 anys, pels carrers del Baix Guinardó, un barri amb molt desnivell del terreny. Està operat dues vegades del fèmur i té poca mobilitat, però li convé caminar. Aquesta veïna assegura que els últims mesos dues persones grans s’han trencat el fèmur per una caiguda i que molts veïns no surten de casa perquè no poden parar a descansar enlloc.



Seure sense pagar
La manca de bancs no és exclusiva del Guinardó. Veïns de Ciutat Vella denuncien que des de fa uns 10 anys, la tendència de l’Ajuntament ha estat anar-ne traient o substituint per cadires de fusta individuals. “Treuen els bancs perquè no s’hi asseguin els pobres ni els borratxos, i al final resulta que ells seuen per terra i els veïns ens quedem sense bancs”, es queixa Marga Guasch. Denuncia que si els barcelonins volen seure, han de pagar i consumir alguna cosa a la terrassa d’un bar o seure per terra, “com a la plaça de darrere l’Ajuntament, on hi han fet un parc infantil i no hi han posat ni un banc perquè els pares i mares puguin seure mentre juguen els nens”.

El districte de Ciutat Vella no ha confirmat ni desmentit aquesta tendència ni ha dit res sobre aquestes queixes.

Aquesta informació s’ha elaborat gràcies a Rosa M. Bailón i Marga Guasch, veïnes del Guinardó i Ciutat Vella.

barcelonaldia | Juny , 2008

 
· Más sobre Noticias
· Noticias de congres


Noticia más leída sobre Noticias:
LA GENERALITAT LEGALITZA LA PLATAFORMA



 Puntuación: 0
 votos: 0

Marca tu valoración:

(1)
(2)
(3)
(4)
(5)



  Versión imprimible

  Enviar a un amigo




Plataforma de Veïns Afectats del Barri del Congrés
plataforma@plataformacongres.com

Alojamiento web en Dimensis
WebSite realizado con PHP-Nuke, bajo licencia GNU/GPL. (Página Generada en: 0.071 Segundos)